Späť

Všeobecné obchodné podmienky

Účinné uzavretím kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim.

Obsah

  1. Všeobecné ustanovenia
  2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
  3. Práva a povinnosti obchodníka
  4. Práva a povinnosti kupujúceho
  5. Dodacie a platobné podmienky
  6. Kúpna cena
  7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody
  8. Zodpovednosť za vady
  9. Osobné údaje a ich ochrana
  10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
  11. Záverečné ustanovenia
  12. Prílohy

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je TOP OFFICE s.r.o., so sídlom Matúškovo 922, 925 01 Matúškovo; IČO: 36355160, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č. 18433/T (ďalej len „obchodník") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Kontaktné údaje obchodníka

TOP OFFICE s.r.o.
Matúškovo 922, 925 01 Matúškovo
IČO: 36355160
DIČ: SK2022184967
IČ DPH: SK2022184967

Prevádzka:
TOP OFFICE s.r.o., Hlavná 922, 925 01 Matúškovo
Telefón: +421-31-788 31 12; +421-918 811 532
E-mail: info@topkancelaria.sk

Orgán dohľadu

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 31, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru a právny odbor
Tel.: 033/3212 527, 033/3212 521
Fax: 033/3212 523
E-mail: tt@soi.sk
Web: www.soi.sk, Podávanie podnetov

Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade rozporu s individuálnou písomnou dohodou majú prednosť ustanovenia kúpnej zmluvy, ktoré však nesmú byť v rozpore s právnymi predpismi. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia právom Slovenskej republiky.

„Doplnkovou zmluvou" sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu súvisiaceho s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

Zobrazená kúpna cena pri tovare v e-shope zahŕňa DPH podľa platných predpisov SR a nezahŕňa cenu dopravy alebo iné voliteľné služby. Akcie platia do vypredania zásob, ak nie je uvedené inak.

Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru v e-shope. Zmena ceny sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzavreté pred zmenou ceny.

V prípade porušenia povinností obchodníka môže kupujúci uplatniť svoje práva voči obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy (objednávka) odosiela kupujúci cez formulár v e-shope. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci automatické potvrdenie doručenia objednávky na e-mail (nejde o akceptáciu). Následne obchodník zašle akceptáciu objednávky s detailmi (tovar, cena, predpokladaný termín dodania, miesto, spôsob dopravy a pod.). Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie kupujúcemu.

Poskytnuté predzmluvné informácie

Pred odoslaním objednávky obchodník jasne informuje kupujúceho o:

  • hlavných vlastnostiach produktu na príslušnej produktovej stránke,
  • obchodnom mene a sídle obchodníka,
  • kontaktných údajoch,
  • adrese na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, odstúpenia, žiadosti o nápravu,
  • celkovej cene vrátane daní a o nákladoch na dopravu a ďalších poplatkoch,
  • platobných a dodacích podmienkach a lehote dodania,
  • existencii a trvaní zákonnej zodpovednosti za vady a postupe pri uplatňovaní,
  • podmienkach popredajného servisu,
  • kompatibilite a interoperabilite digitálnych prvkov, ak sú relevantné,
  • práve podať žiadosť o nápravu a o alternatívnom riešení sporov,
  • práve na odstúpenie od zmluvy a postupe vrátane formulára,
  • nákladoch na vrátenie tovaru pri odstúpení,
  • povinnosti uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie pri službách (ak relevantné),
  • okolnostiach straty práva na odstúpenie,
  • kódexoch správania, ak ich obchodník dodržiava,
  • trvaní zmluvy a podmienkach vypovedania (ak relevantné),
  • minimálnej dĺžke záväzkov kupujúceho (ak vyplýva),
  • prípadnej povinnosti poskytnúť preddavok alebo zábezpeku,
  • funkčnosti digitálnych prvkov a technických ochranných opatreniach,
  • úkonoch potrebných na uzatvorenie zmluvy, uložení zmluvy a jazyku zmluvy (slovenský).

Dôležité: Ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť o dodatočných poplatkoch alebo nákladoch na vrátenie, kupujúci ich nie je povinný uhradiť.

3. Práva a povinnosti obchodníka

Obchodník je povinný:

  • dodať potvrdený tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a vhodne ho zabaliť,
  • zabezpečiť súlad tovaru s právnymi predpismi SR,
  • poskytnúť potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči (najneskôr s dodaním),
  • odovzdať potrebné doklady (návod v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).

Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny. Ak nie je možné dodať tovar včas (vypredanie, nedostupnosť), ponúkne náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť. Ak kupujúci nereaguje, obchodník môže od zmluvy odstúpiť a vrátiť úhradu do 14 dní.

4. Práva a povinnosti kupujúceho

Kupujúci bol oboznámený, že odoslaním objednávky vzniká povinnosť zaplatiť cenu.

Kupujúci je povinný:

  • prevziať objednaný tovar,
  • zaplatiť kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie,
  • potvrdiť prevzatie podpisom (alebo poverenej osoby).

Kupujúci má právo na dodanie tovaru v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a mieste.

5. Dodacie a platobné podmienky

Obvyklá dostupnosť a termín expedície sú uvedené pri každom produkte. Ak sa nedohodne inak, dodanie prebehne bezodkladne, najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy. Pri nedodaní v tejto lehote kupujúci vyzve na dodatočnú primeranú lehotu; po jej márnom uplynutí môže odstúpiť.

Farebné zobrazenie produktov sa môže líšiť v závislosti od zariadenia. Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak tovar nie je prevzatý, môže vzniknúť nárok na náhradu skutočných nákladov neúspešného doručenia.

Zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou: ak kupujúci neuhradí cenu do 15 dní od výzvy na prevzatie, zmluva sa ruší a strany si vrátia plnenia.

Kontrola zásielky: Kupujúci môže zásielku skontrolovať pri doručení. Pri zistení vady alebo nekompletnosti sa vyhotoví Zápis o škode. Pri odmietnutí prevziať chybný tovar znáša náklady na vrátenie obchodník.

Pri nedodaní v lehote môže kupujúci odstúpiť; obchodník vráti platby do 14 dní rovnakým spôsobom, ak sa nedohodne inak.

6. Kúpna cena

Kúpna cena je uvedená v akceptácii objednávky. Ak je v potvrdení doručenia vyššia než na webe v čase odoslania objednávky, obchodník zašle novú ponuku, ktorú musí kupujúci výslovne potvrdiť.

Spôsoby úhrady

  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere,
  • dobierkou,
  • bezhotovostným prevodom vopred.

Dňom platby pri prevode je deň pripísania sumy na účet obchodníka. Nezaplatenie ceny môže viesť k odopretiu dodania. Náklady na montáž a vynášku nie sú súčasťou ceny.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody

Vlastnícke právo prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru; ak kupujúci nie je spotrebiteľ, až úplným zaplatením. Nebezpečenstvo škody prechádza pri prevzatí, resp. umožnení nakladania s tovarom, ak kupujúci neprevezme včas.

8. Zodpovednosť za vady

Obchodník zodpovedá za vadu, ktorú má tovar pri dodaní a ktorá sa prejaví do 2 rokov (pri použitom tovare možné skrátiť minimálne na 1 rok). Pri veci s digitálnymi prvkami s priebežným dodávaním digitálneho obsahu zodpovedá počas celej dohodnutej doby, minimálne 2 roky.

Práva kupujúceho pri vade

Kupujúci má právo požadovať:

  • opravu alebo výmenu tovaru,
  • primeranú zľavu z ceny,
  • odstúpenie od zmluvy.

Vadu treba vytknúť do 2 mesiacov od zistenia, najneskôr do uplynutia zodpovednosti za vady.

Postup pri uplatnení reklamácie

  • Potvrdenie o vytknutí vady: bezodkladne, s lehotou na odstránenie (max. 30 dní, ak nie je odôvodnene dlhšia).
  • Kupujúci si volí opravu alebo výmenu, ak je to možné a nie je neprimerane nákladné.
  • Obchodník môže odstránenie odmietnuť, ak nie je možné alebo by si vyžadovalo neprimerané náklady.
  • Na opravu/výmenu kupujúci odovzdá/sprístupní tovar; spätné dodanie po oprave/výmene hradí obchodník.
  • Neprevzatý tovar po 6 mesiacoch môže obchodník predať; výťažok vyplatí po odpočítaní nákladov.
  • Pri odmietnutí zodpovednosti musí obchodník uviesť dôvody písomne. Znalec môže umožniť opätovné vytknutie.
  • Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov (uplatniť do 2 mesiacov od vybavenia).
  • Bez dodatočnej lehoty možno žiadať zľavu/odstúpiť, ak sa vada neodstránila, opakuje sa, je závažná alebo nebude odstránená v primeranej lehote.

Ako uplatniť reklamáciu

Zodpovednosť za vady sa uplatňuje v prevádzkarni obchodníka alebo u určenej osoby doručením tovaru a Oznámenia o vytknutí vady (odporúčaná poistka zásielky; dobierky sa nepreberajú). Konanie začína po doručení:

  1. oznámenia,
  2. tovaru,
  3. prístupových kódov, ak sú potrebné.

Pri nedoručiteľnom tovare (pevne zabudovaný/nadrozmerný) sa vykoná obhliadka u kupujúceho; konanie začína dňom obhliadky alebo najneskôr 10. deň odo dňa doručenia oznámenia, ak obhliadku nezabezpečí poverená osoba v primeranej lehote.

Obmedzenia zodpovednosti

Zodpovednosť sa nevzťahuje najmä na vady spôsobené:

  • mechanickým poškodením,
  • nevhodnými podmienkami,
  • neodborným zaobchádzaním,
  • nadmerným zaťažením,
  • zásahom neoprávnenej osoby,
  • vodou, ohňom, elektrinou alebo vyššou mocou,
  • vadami, pre ktoré bola dohodnutá znížená cena.

O výsledku vybavenia bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a obdrží doklad o vybavení. Pri výmene tovaru začína záruka na nový kus plynúť od jeho prevzatia (len na nový tovar).

Ustanovenia tohto článku sa výslovne nevzťahujú na subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa podľa § 52 ods. 4 OZ.

9. Osobné údaje a ich ochrana

Na účely vybavenia a doručenia objednávky sú povinné údaje:

Fyzická osoba:

  • meno a priezvisko,
  • adresa,
  • PSČ,
  • telefón,
  • e-mail.

Právnická osoba:

  • obchodné meno,
  • sídlo,
  • PSČ,
  • IČO,
  • IČ DPH (ak pridelené),
  • telefón,
  • e-mail.

Registrovaný kupujúci si môže údaje skontrolovať a meniť po prihlásení.

Právny základ spracúvania

Právny základ spracúvania: čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR (plnenie zmluvy / predzmluvné vzťahy). Oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) – priamy marketing po doručení tovaru/služby. Obchodník spracúva údaje v súlade s právnymi predpismi, na určené účely a primeraným spôsobom.

Pred odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol informovaný o identite a kontaktoch obchodníka, účele a právnom základe spracúvania, povinnosti poskytnutia údajov, oprávnenom záujme, príjemcoch, dobe uchovávania a ďalších informáciách podľa GDPR.

Práva kupujúceho

Kupujúci má právo na:

  • prístup k údajom,
  • opravu údajov,
  • vymazanie údajov,
  • obmedzenie spracúvania,
  • prenosnosť údajov,
  • námietku proti spracúvaniu,
  • podanie sťažnosti dozornému orgánu,
  • informácie o automatizovanom rozhodovaní.

Kópie údajov môžu byť spoplatnené administratívnym poplatkom za ďalšie kópie.

Pri podozrení na neoprávnené spracúvanie môže kupujúci podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR.

Príjemcovia údajov

Údaje môžu byť poskytnuté príjemcom potrebným na plnenie zmluvy, napr.:

  • Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217

10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Ak obchodník nemôže splniť zmluvu (vypredanie, nedostupnosť, prerušenie výroby, vyššia moc), bezodkladne informuje kupujúceho a ponúkne náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť/stornovať objednávku. Pri odstúpení vracia uhradené platby do 14 dní rovnakým spôsobom (ak sa nedohodne inak).

Právo spotrebiteľa na odstúpenie

Spotrebiteľ môže odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru (resp. uzavretia zmluvy o službe alebo digitálnom obsahu nedodávanom na nosiči). V tejto lehote môže tovar rozbaliť a vyskúšať v nevyhnutnom rozsahu ako v kamennom obchode.

Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie

  • pri jednej objednávke s viacerými položkami – od prevzatia poslednej položky,
  • pri tovare z viacerých dielov/kusov – od prevzatia posledného dielu/kusu,
  • pri pravidelných dodávkach – od prevzatia prvej dodávky.

Ako uplatniť odstúpenie

Odstúpenie možno urobiť listinne alebo na inom trvanlivom médiu. Môžete použiť vzorový formulár (Príloha č. 1) alebo online cez www.topkancelaria.sk. Obchodník bezodkladne potvrdí prijatie odstúpenia na trvanlivom médiu.

Kupujúci je povinný:

  • zaslať tovar späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od uplatnenia odstúpenia,
  • vrátiť tovar kompletný, nepoškodený, ideálne v originálnom obale,
  • znášať priame náklady na vrátenie tovaru (ak obchodník neprevzal povinnosť znášať ich sám).

Dôležité: Dobierky sa nepreberajú. Odporúča sa zásielku poistiť.

Obchodník vráti všetky prijaté platby vrátane dopravy do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení, avšak nie skôr, ako je doručený tovar alebo preukázané jeho odoslanie. Pri výbere drahšieho spôsobu dopravy sa nevracia rozdiel oproti najlacnejšiemu bežnému spôsobu.

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nadmerného zaobchádzania. Pri neúplnom/poškodenom vrátení je povinný nahradiť zníženie hodnoty a náklady na uvedenie do pôvodného stavu (najviac do rozdielu medzi kúpnu cenou a aktuálnou hodnotou).

Výnimky z práva na odstúpenie

Právo na odstúpenie sa nevzťahuje na:

  • tovar vyrobený podľa špecifikácie kupujúceho alebo na mieru,
  • tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  • tovar v ochrannom obale z hygienických dôvodov po porušení obalu,
  • zvukové/obrazové/audiovizuálne záznamy alebo softvér v porušenom obale,
  • tovar neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom po dodaní,
  • digitálny obsah (nie na hmotnom nosiči) dodaný so súhlasom so stratou práva odstúpiť,
  • službu úplne poskytnutú so súhlasom so stratou práva odstúpiť po úplnom poskytnutí.

Upozornenie: Tovary označené gravírovaním podľa požiadaviek spotrebiteľa a pečiatky vyrobené podľa požiadaviek spotrebiteľa sú považované za tovar vyrobený podľa špecifikácie – právo na odstúpenie sa neuplatní.

Jednostranné započítanie pohľadávok strán vzniknutých odstúpením podľa § 19 ods. 1 zákona sa zakazuje.

Ustanovenia tohto článku sa výslovne nevzťahujú na subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa podľa § 52 ods. 4 OZ.

11. Záverečné ustanovenia

Ak je zmluva uzavretá písomne, jej zmeny musia byť písomné. Komunikácia medzi stranami prebieha e-mailom. Na vzťahy neupravené týmito podmienkami sa použije Občiansky zákonník, príslušné spotrebiteľské predpisy, zákon o elektronickom obchode a súvisiace predpisy.

Alternatívne riešenie sporov

Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu. Ak neodpovie do 30 dní alebo odpovie zamietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z.

Príslušným subjektom je:

Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy. Pred odoslaním objednávky bude kupujúci vyzvaný potvrdiť, že sa s podmienkami oboznámil, porozumel im a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Prílohy

Príloha č. 1 — Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy

Komu: TOP OFFICE s.r.o., Hlavná 922, 925 01 Matúškovo
E-mail: info@topkancelaria.sk
Tel.: 031-788 31 12, 0918 811 532

Týmto oznamujem/oznamujeme (*), že odstupujem/odstupujeme (*) od kúpnej zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ____________

Dátum objednania/dátum prijatia (*): ____________
Meno spotrebiteľa/spotrebiteľov (*): ____________
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*): ____________
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) (pri listinnej podobe): ____________
Dátum: ____________

(*) Nehodiace sa prečiarknite.

Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy

Príloha č. 2 — Poučenie o uplatnení práva na odstúpenie

1. Právo na odstúpenie

Spotrebiteľ má právo odstúpiť bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru/uzavretia zmluvy o službe alebo digitálnom obsahu. Odstúpenie oznámte jednoznačným vyhlásením na:

TOP OFFICE s.r.o.
Hlavná 922, 925 01 Matúškovo
E-mail: info@topkancelaria.sk
Tel.: +421-31-788 31 12, +421-918 811 532

Môžete použiť vzorový formulár alebo elektronický formulár na www.topkancelaria.sk. Lehota je zachovaná, ak oznámenie odošlete pred jej uplynutím. Pri tovare je možné odstúpiť aj pred začiatkom plynutia lehoty.

2. Dôsledky odstúpenia

Vrátime všetky platby vrátane nákladov na doručenie do 14 dní od doručenia oznámenia, najneskôr však po doručení tovaru alebo preukázaní jeho odoslania. Platby vraciame rovnakým spôsobom, ak sa nedohodneme inak a bez poplatkov.

Tovar odošlite naspäť najneskôr do 14 dní; priame náklady znášate vy. Zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania nad rámec bežného vyskúšania. Pri žiadosti o začatie služby počas lehoty ste povinní uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie do momentu oznámenia odstúpenia.


© TOP OFFICE s.r.o. — Všetky práva vyhradené.